……………….

Meho Kodro: "Pokušat ću nagovoriti Salihamidžića i Barbareza da se vrate"

Izborom Mehe Kodre za nasljednika Fuada Muzurovića udovoljeno je želji naše sportske javnosti koja je u proteklom periodu pružila veliku podršku legendarnom fudbaleru i nekadašnjem kapitenu bh. selekcije.
Presretan sam nakon izbora. Velika stvar za mene je da sam u 40. godini postao selektor svoje reprezentacije. Prijatno sam iznenađen velikom podrškom javnosti“, rekao je Kodro, čije će se službeno predstavljanje dogoditi u ponedjeljak, u 10 sati.
Španija i Turska će nastupiti na EP u Austriji i Švajcarskoj i mislim da bi bilo dobro da odmjerimo snage sa jednim od ova dva protivnika u prvoj utakmici. Vidjećemo kakvi će biti prijedlozi ostalih selektora na sastanku u Barceloni, 8. januara”, kazao je Kodro za Oslobodjenje.
Kodro naglašava da će pozivati najbolje fudbalere u selekciju BiH. Prema njegovim riječima, još je rano govoriti o imenima igrača koji će biti pozvani za prijateljski susret protiv Japana u gostima 30. januara.
Pokušaću nagovoriti Hasana Salihamidžića i Sergeja Barbareza da se vrate u državni tim. To je najmanje što mogu uraditi, a to je i moja dužnost. Obojica mogu pružiti još dosta reprezentaciji na igračkom planu, kao i svojim iskustvom.”
Kodro će uskoro izabrati četiri pomoćnika i potpisati ugovor. Najprije će razgovarati sa Predsjedništvom Saveza o svojim asistentima, pa će onda izaći u javnost sa imenima.
Prvi ispit je gostovanje kod selekcije Japana krajem ovog mjeseca. Kodro naglašava da će svaka kontrolna utakmica koristiti, pa tako i naredna sa Japancima.
“Predstojeći duel ponudiće odgovor na određena pitanja. Pokušaćemo maksimalno iskoristiti termine UEFA za prijateljske susrete. Moguće je da bude novih igrača u reprezentaciji ako se pokažu boljim od postojećeg kadra“, izjavio je Kodro.
U izboru Kodre preovladalo je mišljenje da je domaći stručnjak najbolje rješenje na kormilu reprezentacije. Njegova harizma, igrački i ljudski kvaliteti daju nadu da možda dolaze bolji dani za bh. reprezentativni fudbal.

Dogovorio sa Bolićem, čeka se Marić

Dolaskom Mehe Kodre na selektorsku poziciju, u bh. fudbalu ništa više neće biti kao prije..Odzvonilo je mešetarenju, menadžerisanju i talovima preko reprezentacije što je bila praksa proteklih godina. Zbog čega smo skoro cijeli jedan ciklus igrali bez najboljih igrača, poput Barbareza, Papca, Hasagića, Bajramovića, Bešlije, Spahića…

Svojevremeno se i Kodro neočekivano rano povukao iz reprezentacije zato što nije bio po volji moćnih pojedinaca. Nažalost, nije bio jedini. Neplanirano i naglo bez reprezentativnog dresa ostajali su: Sejo Kapetanovića, Mirza Varešanović, Sejad Halilović, Hasan Salihamidžić, potom Elvir Bolić i Hasan Salihamidžić…

Reporter "Sana", proveo je jedan dana sa novim selektorom. Mobitel bh. selektora nije prestajao zvoniti. Tokom cijelog dana Kodru su zvali sa svih strana. Čestitali su Mostarci, Tuzlaci, Sarajlije, Banjolučani, Zeničani… Zvali su ga prijatelji iz Njemačke, Austrije, Švicarske, Australije, Italije, SAD, Španije… Skoro sa svih kontinenata. Čak i kada je telefon bio isključen, oni spretniji su uspjeli preko Mehinog brata Menafa doći do selektora i oteti mu koju minut dragocjenog vremena.

Bh. selektor nije dugo spavao. Jutarnju je kafu popio sa bratom Menafom i dajdžom Bećirom. Menaf je jedan od cjenjenijih menadžera u Španji, ali i u drugim evropskim destinacijama. U njegovom "siviju" je predesetak jakih transfera, iza kojih nikad nije bilo "repova". Naprotiv, gdje god je radio, ostavljao je širom otvorena vrata. Tokom jučerašnjeg dana Kodro se sastao sa bivšim saigračem i najboljim golgeterom bh. tima, Elvirom Bolićem, koji je bio svojevrsni "frontmen pokreta za promjene". Za Kodru je sastanak sa Bolićem, bio prva i najvažnija akcija od kako je na selektorskoj poziciji. Bolić je sišao sa Vlašića, ostavio suprugu i roditelje, kako bi čestitao prijatelju i pružio mu podršku. Nije sve završilo na kurtoaznim čestitkama. Srećom za bh. fudbal, da se otišlo korak dalje.

Zašto Španci na startu?

Nakon što je ispratio brata, koga su čekale obaveze u Španiji, Kodro se pridružio Emiru Granovu, prof. Muniru Taloviću i Salemu Proliću, koji su čekali selektora. Nekoliko minuta se potrošilo na evociranje zajedničkih druženja iz devedesetih godina. Prisjetili su se ručka u Kataru, kojeg su, umjesto reprezentativci pojeli ljudi iz "Bakija", pričalo se o bivšim selektorima, raznoraznim anonimusima koji su prodefilirali kroz reprezentaciju. Onda je Kodro otkrio karte.
"Volio bih Španiju na startu. Kod njih prvenstvo kasno počinje. Kako će igrati na EP, bit će umorni, praktički bez priprema će ući u kvalifikacije. Ne bojim se, želim Špance na startu", rezonuje Kodro u razgovoru za San.
Pripremio je i nekoliko drugih varijanti za raspored po mjeri. Svjestan je da će i drugi selektori tražiti najpovoljnije suparnike na startu.
"Ustvari, nema tu neme izrazite prednosti. Valja sa svima sastati. Važan je ambijent."
Kako su on i Bolić bili sjajno raspoloženi, zanimalo nas je koja pozicija čeka nekada najboljeg strijelca.
"Bola će biti moj najbliži saradnik! Najvažnije da se Bola i ja razumijemo", naglasio je "Meša" kako mu tepaju njegovi prijatelji. Jasno je da Bola neće nosati marker majice i redati čunjeve na terenu. Premda selektor zasada ne izlazi sa konkretnim zaduženjima i imenima, nazire se Bolićeva uloga. On bi mogao biti ono što je Robert Prosinečki u timu Slavena Bilića.
Razumijemo selektora što ne licitira sa imenima. Ne krije, već želi sa svima popričati. Jasno je da bi mnogi željeli biti u njegovom timu, što imponuje i selektoru i reprezentaciji, ali i fudbalskoj vladi, koja je povukla pravi potez.
"Imena saradnika znaćete kada se konsultujem sa svim kandidatima", kaže Kodro.
Zanimalo nas je razmišlja li selektor o Enveru Mariću, sportskoj i ljudskoj "gromadi", koji je svojevremeno bio u stručnom štabu. Nekako u isto vrijeme su se povukli.
"Razgovarao sam sa Marićem. "Mara" mi je dao podršku. Volio bih da zajedno nastavimo…"
Željeli bi drugi, kao Sedin Tanović, nekadašnji Kodrin saigrač iz Veleža, sada trener u Turskoj, zatim Nedžad Kuruzović, Almir Hurtić, također profesionalci od glave do pete. Pričalo se i o igračima, potencijalnim reprezentativcima. Bivšim, aktuelnim i budućim.
"Pozivat ću samo najbolje! Samo oni koji formom i karakterom to zasluže. Ne zanima me ime i prezime, već kvalitet. Sada me čeka "mali milion" obaveza, razgovora, sastanaka… Razgovarat ću sa "potpisnicima", kako ih vi zovete. Neću igrače dijeliti na godine, na stare i mlade. Borit ću se za svakog, ali nikog nećemo moliti. Meni je ovaj posao izuzetna čast, odgovornost i obaveza. Ovo je utakmica koju želim dobiti. Takav sam bio i kao igrač. Svaki put sam ulazio sa željom da pobijedim, da postignem gol, tako ću razmišljati kao selektor. Nisam čarobnjak, preko noći ne možemo napraviti podvig, ali zajednički možemo početi udarati kvalitetnije temelje, da se jednom ostvari san svih nas, da igramo na evropskom ili svjetskom prvenstvu", izjavio je za "San" Meho Kodro.
U cilju što bolje saradnje sa medijima, "Kodrinjo" je novinarima bacio rukavicu.
"Na prvom okupljanju organizovaćemo utakmicu. Stručni štab protiv novinara. Da vidimo koje bolji. Poslije ćemo zajednički sjesti i nastaviti posao. Naš je zadatak isti, razumijem vaše potrebe i želje da reprezentacije igra što bolje. Sarađivat ćemo na obostrano zadovoljstvo" podvukao je Kodro.
Bilino polje i(li) Koševo
Meho je igrao i na Koševu i u Zenici. Jednako dobro na oba stadiona. Gdje će reprezentacija?
"Bio bih sretan da je i Grbavica osposboljena. Igrat ćemo i u Zenici i na Koševu. Zaslužuju to oba grada. Nikad neću zaboraviti atmosferu kakvu smo imali protiv Grčke. Ne mogu ni prežaliti taj poraz. Ne znam kako bih se osjećao da nije bilo aplauza nakon utakmice. Tridesetak hiljada navijača nas je pljeskom ispratila, iako smo izgubili. Pamtim i senzacionalnu pobjedu nad Dancima na Koševu. Moja je želja da reprezentacija igra i u Mostaru, Banja Luci, Tuzli…", priželjkuje Kodro.
Tulić i Sredojević
Novi selektor neće imati ograničenja kod odabira saradnika. Makar bi čelnici FSRS bili zadovoljni ako bi Kodro zadržao Borčeta Sredojevića, koga selektor poznaje iz španske Primere, kada je Kodro igrao za Real Sosiedad, a Sredojević za Deportivo. Svi se slažu da je Borče najbolje rješenja iz FSRS. Saznali smo da je Branimir Tulić ozbiljan kandidat za selektora mlade reprezentacije. Ivo Knežević, smijenjeni selektor juniorskog tima, kakve li drskosti, gura se za neko mjesto do Kodre. Navodno hrvatski korpus ima rješenje za poziciju sportskog menadžera. Nagađa se da će to biti Ivica Barbarić, bivši Kodrin saigrač.
Bolić: Hrabar potez
Bolić je najzaslužniji za promjene. Godinama je upozoravao na javašluk oko reprezentacije i zbog toga dospio na "crnu listu". Nije ga to slomilo, ostao je bez mjesta u reprezentaciju, ali dobio novu snagu da se izbori za promjene.
"Za mene je Kodro napravio hrabar potez. Ne zanima me pozicija, već zajednička želja da napravimo nešto sa reprezentacijom. Nisam imao ništa protiv nekih ljudi oko reprezentacije, ali sam insistirao na dolasku novih ljudi. Kodro je sada na čelu. Ne treba ga opterećivati rezultatom, nikakvim imperativom, najvažnije da izgradimo jedan pozitivni ambijent. Napokon reprezentacija ima pravu osobu na čelu", izjavio je Bolić, dugodišnji ljubimac navijača, najbolji strijelac bh. selekcije…

 

 Almir Tolja: Vratiti ću se u reprezentaciju

Razgovor sa Almirom Toljom, bivšim golmanom reprezentacije BiH i jednim od potpisnika ili pobunjenika, te trenutno najboljim golmanom u Premier ligi Irana.
Gospodine Tolja, kao što je poznato Meho Kodro je izabran za novog selektora reprezentacije BiH. Šta je po Vašem mišljenju presudilo u konkurenciji sa ovako velikim imenima?
– Ja bi prije svega da pozdravim izbor Mehe Kodre, jer Meho Kodro je veliko ime u našem fudbalu i u španskom i svjetskom fudbalu. On je mnogo zadužio bosanskohercegovački fudbal. Mislim da je presudilo u izboru to što je on Bosanac i što je u ovom momentu najpovoljnija opcija i moje mišljenje je da bude trener Bosanac.
Hoće li po vašem mišljenju doći i do traženih promjena u Fudbalskom savezu?
– Ja čisto sumnjam. Ne vjerujem da će doći do promjena u Fudbalskom savezu jer naša država je takva da po Statutu moraju biti tri predsjednika, jedan Srbin, jedan Hrvat, jedan Bošnjak. U ovom momentu je to neizvodivo. Mada, moje mišljenje je da bi ja lično volio da bude jedan predsjednik Fudbalskog saveza bez toga ko je i šta je, jedno veliko ime našeg fudbala.
Kako predviđate nastup novog selektora i reprezentacije BiH?
– Prvo, Meho Kodro je mlad i ambiciozan trener, koji je na početku svoje trenerske karijere i veliko je pitanje da li će naći zajednički jezik sa ovim igračima koji ne igraju za našu reprezentaciju ali su pozvani. Naši najbolji igrači ne igraju po cijelu godinu dana iz određenih razloga. Ja mislim da je Meho Kodro velika ličnost i da će biti sposoban da nađe zajednički jezik sa svim igračima i da sa ovim koji su igrali godinu dana napravi jedan respektabilan tim.
Gospodine Tolja, Vi ste po mnogim anketama i mišljenjima fudbalskih stručnjaka trenutno najbolji golman u Premijer ligi Irana. U 16. kola prvog dijela prvenstva primili ste samo 12 golova što dovoljno govori o Vašoj formi. Istovremeno ste i jedan od takozvanih pobunjenika, igrača koji su tražili promjene u Savezu i reprezentaciji. Da li ste spremni da ponovo branite za reprezentaciju BiH? Da li je tim povodom bilo kontakata i da li će se Almir Tolja odazvati pozivu Mehe Kodre?
– Moje opredjeljenje što se tiče moje države nikada nije dolazilo u pitanje. Jer meni niko ne može oduzeti pravo, ja sam Bosanac, Bosanac čija je domovina BiH. Međutim u zadnjih godinu dana nas 13, odnosno ostalo nas je ovdje osam igrača, koji smo se dogovorili da ne igramo za našu reprezentaciju dok se neke stvari ne riješe. Međutim, u ovih zadnjih mjesec dana su se desile neke promjene koje smo mi tražili, tražili i od UEFA-e i sada je na selektoru da odluči: Da li mu ja trebam ili netrebam. Ja ću se vratiti, ako se vrate svi moji drugovi, jer ja svoje drugove nikada ne bi izdao, da se vratim sam a da se oni ne vrate. I tako da u ovom momentu još niko nije sa mnom razgovarao i nisam imao nikakve kontakte još od sastanka koji se desio u BiH. Ja nisam mogao da dođem jer sam imao ovde obaveza u iranskoj ligi. I hoću da kažem da je sada sve na selektoru hoće li naći zajednički jezik sa ostalim igračima.
Može li novi selektor uspjeti ukoliko na raspolaganju nema sve najbolje igrače?
– Mi smo mala zemlja, mi nemamo tako mnogo kvalitetnih igrača koji igraju i dosta jakih klubova. Svaki igrač je za našu reprezentaciju gubitak, a ne osam ili deset igrača koji slobodno igraju u svojim ekipama. Međutim u zadnjim utakmicama su pokazali da imaju dosta mladih igrača na koje se može osloniti. Ali ja ipak smatram da trener treba da obavi razgovor sa onim igračima koji su mu potrebni.

shljivomiralem
moj msn: miralem90@hotmail.com

Komentariši